Leagen,'t kinderziekenhuis; m'n leven! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Leagen,'t kinderziekenhuis; m'n leven! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Leagen,'t kinderziekenhuis; m'n leven!

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

29 November 2004 | Roemenië, Oradea

Hallo allemaal,

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mijn kant. Wordt wel weer eens tijd he na alle berichtjes die jullie constant op mijn site zetten .. echt tof!

Hier heb ik het nog steeds onwijs naar mijn zin. Ik merk zeker dat ik het af en toe wel eens zwaar vind. Zwaar in de zin van dat je dingen ziet gebeuren die je zo graag ala minuut zou willen veranderen maar of het is niet mogelijk om het te veranderen of het kost gewoon heel veel tijd en geduld...
Maar ik mag ook zeker ervaren dat je wel iets kunt veranderen in deze wereld en een lichtje mag zijn. Ook ben ik dan maar een ieniemienie mensje! De snoezelkamer is klaar en het goede nieuws is dat we een tweede gaan maken. Alle werkers vinden het super en de kinderen die vinden het natuurlijk helemaal geweldig. Ben vorige week ook voor het eerst naar de babyafdeling geweest en dat was zeer indrukwekkend. De allerkleinste kinderen mogen we niet oppakken omdat ze denken dat het beter is om ze eerst iets sterker te laten worden :S maar voor de andere kinderen kunnen we gelukkig wel degelijk iets bedenken. Morgen gaan we met zn alle een kerstsfeertje aanbrengen in de speelkamers en van de week gaan we ook van start met de tweede snoezel!

Ook kom ik nu elke dag in het kinderziekenhuis. Ik geef de kinderen wat banaan, haal ze lekker uit bed en laat ze ongeveer anderhalf uur (soms wat langer soms wat korter) heerlijk spelen en op schoot zitten. Vorige week waren een aantal kinderen aardig ziek maar gelukkig gaat dat nu wel weer wat beter. Het jongentje wat wij mogen bijvoeden gaat er ook steeds beter uit zien en vind de banaan nu heerlijk!
Ik heb nu van sponsorgeld een mixer gekocht zodat we ook andere fruithappen kunnen maken (i.p.v. alleen maar banaan) nu nog maar hopen dat het mag van de zusters.... dat weet je natuurlijk nooit!

Verder gaat het met mij hier heel erg goed. Het wordt een beetje eentonig maar ik zit hier nog steeds op mijn plekje.... En dat voelt gewoon heel goed. Natuurlijk heb ik wel eens een dipje maar dat heb ik in Nederland ook wel eens... en daar heb je ook wel eens geen zin om te werken. Maar voor alsnog blijf ik lekker waar ik zit.... Natuurlijk kom ik in december naar Nederland en daar heb ik ook wel zin in.. Maar in januari ... tja daar wordt hard over nagedacht..

Lieve mensen ik wens jullie allemaal een goede week en ik hoop dat jullie mijn verhalen blijven volgen! En blijven jullie bidden voor de kinderen hier! Voor hen in het kindertehuis zowel als in het kinderziekenhuis?

Liefs Rien

p.s. vanaf vandaag zijn er ook nog meer foto's te zien op mijn site. Dit komt omdat ik van Sinterklaas en Zwarte Piet (Ank en Bun) extra foto geheugen heb gekregen, tof he! Onwijs bedankt hoor.

  • 29 November 2004 - 20:37

    Zitzakken:

    Hoi Rieneke de zitzakken zijn binnen of wist je dat al?

    Via de maile heb ik je een bericht en foto's gestuurd.

    Er is ook door een bedrijf gebeld maar die kunnen we niet bereiken.
    Dus ben benieuwd wat di te bieden heeft.
    Zodra we iets weten laat ik het horen.

    Groetjes van ons allemaal

    Papa

  • 29 November 2004 - 20:50

    L.moerland@chello.nl:

    Hoi Rieneke,

    Zojuist een belletje gehad van de Spaans Groothandel, Rosbayerweg 142 Wormerveer

    Deze firma stelt luiers ter beschikking.

    Heb vrijdagochtend een afspraak met ze hoe we e.e.a. kunnen gaan regelen.

    Mooi toch!

  • 29 November 2004 - 20:50

    L.moerland@chello.nl:

    Hoi Rieneke,

    Zojuist een belletje gehad van de Spaans Groothandel, Rosbayerweg 142 Wormerveer

    Deze firma stelt luiers ter beschikking.

    Heb vrijdagochtend een afspraak met ze hoe we e.e.a. kunnen gaan regelen.

    Mooi toch!

  • 29 November 2004 - 21:55

    Marjan:

    Hoi Rien,
    Wat een lieve foto,s en wat goed dat dit werk gebeurd. Moeilijk lijkt het me om straks al is het misschien maar voor even afscheid te moeten nemen.Ik wens je dan ook super veel sterkte bij de dingen die je voor jezelf moet beslissen.Ik wil je daarbij ook vooral de hulp van de Here God toewensen.Heel veel sterkte voor de komende tijd en geniet vooral van de blije bekkies en ik hoop dat je ze een beetje kunt troosten, voor zover dat mag, als ze verdrietig zijn. Veel lieve groeten van ons uit Huizen

  • 30 November 2004 - 12:03

    MArlies:

    Hey zus, gaaf om te horen dat je het er zo naar je zin hebt.
    Leuk om ook die foto's allemaal te zien, mooi dat je nu meer foto's kan plaatsen, dan kun je ons lekker op de hoogte houden van je 2e snoezel, gaaf trouwens dat je dat mag doen man.
    Nou zus ik zie nu al weer uit naar de tijd dat je weer ff lekker terug bent hier in het koude kikkerlandje:)
    Nou ik ga nu weer ff verder want ik zit lekker op mn stage.

    Tot snel! VErgeet niet dat we voor je bidden!!
    Dikke kus en knuffel je zusje!

  • 30 November 2004 - 16:40

    Oma Moerland:

    HAllo Rieneke,

    Heb net naar de fotos gekeken. Fijn om het zo te kunnen volgen. Oom Bart print regelmatig iets voor mij uit.
    Succes nog met je werk daar en de groetjes aan iedreen

    oma moerland

  • 30 November 2004 - 18:01

    Itsmechannie@hotmail.com:

    haj lieve rien!
    wat ontzettend cool allemaal om dit zo te lezen! echt tof dat je dat doet voor die kinderen enzo!
    nog een hele fijne tijd toegewenst en we bidden voor je!
    xxxkusjes en een dikke knuffel chantie

  • 01 December 2004 - 15:27

    Fam. Rozema Uit Beverwijk:

    Hoi Rieneke,
    We hebben je berichtjes gelezen en de foto bekenen.
    We leven met jullie mee.
    Veel succes de komende tijd met jullie goede werkzaamheden!
    Groetjes Fam. Rozema.

  • 01 December 2004 - 20:24

    Renate:

    ha Rieneke,
    idd leuk dat er weer nieuwe foto's op staan. Kun je je toch een beter beeld maken van wat je daar meemaakt. Heel veel succes met alles wat je daar doet!
    Liefs,
    Renate

  • 03 December 2004 - 11:11

    Mama:

    Ha die Rieneke,

    Van de fa. Spaans uit Wormer(veer) hebben we 3 pallets met luiers gekregen. Geweldig he!!! Ga nu even kontakt opnemen met Gerard over het vervoer. Kunnen je zitzakken ook gelijk mee. Ik spreek je nog wel. Heel veel xxx-jes van ons allemaal.

    mama hvj

  • 04 December 2004 - 16:27

    Ruben En Marieke:

    Hallootjes,

    Hoe is 't daar in het verre? Hier gaat alles zo zijn gangetje. Had je trouwens gehoord dat ik geslaagd ben voor mijn laatste examens? 21 januari feestje! Groet R&M

  • 04 December 2004 - 19:54

    Sint En Piet:

    Sint moest weer draven
    en naar geschenken graven.
    En dat onder stoom
    voor de meiden op de Geertezoom.

    En of dat nog niet alles is
    moest de Sint aan 't werk en gewis,
    want pakjes zonder gedichten
    dat namen zij niet, deze nichten.

    Sint was dus weer pezig
    met al die pakjes bezig.
    Terwijl hij dat alles kon overzien
    dacht hij aan onze Rien.

    Hoe zal het met haar gaan
    zo piekerde hij ontdaan.
    Een jaar zonder Sint
    voor dit wonderkind?

    Daar moest hij wat aan doen.
    Het gaat toch niet om de poen.
    Hoewel je dat zeker kunt gebruiken,
    komt dat allemaal in kannen en kruiken.

    Daar in 't verre land
    geef je een helpende hand.
    Aan meer dan één zorgenkind
    die je verwent en bemint.

    Je hebt een hart van goud,
    dat laat de Sint niet koud.
    Iets lekkers van 't thuisfront
    voor jezelf en voor de mond.

    Alleen hoopt de Sint op de post
    anders heb je niets voor de kost.
    Maar dat ligt dan in 't verschiet,
    nu een dikke knuffel van Sint en Piet.

    Sint

  • 04 December 2004 - 20:02

    Sint En Piet:

    Sint moest weer draven
    en naar geschenken graven.
    En dat onder stoom
    voor de meiden op de Geertezoom.

    En of dat nog niet alles is
    moest de Sint aan 't werk en gewis,
    want pakjes zonder gedichten
    dat namen zij niet, deze nichten.

    Sint was dus weer pezig
    met al die pakjes bezig.
    Terwijl hij dat alles kon overzien
    dacht hij aan onze Rien.

    Hoe zal het met haar gaan
    zo piekerde hij ontdaan.
    Een jaar zonder Sint
    voor dit wonderkind?

    Daar moest hij wat aan doen.
    Het gaat toch niet om de poen.
    Hoewel je dat zeker kunt gebruiken,
    komt dat allemaal in kannen en kruiken.

    Daar in 't verre land
    geef je een helpende hand.
    Aan meer dan één zorgenkind
    die je verwent en bemint.

    Je hebt een hart van goud,
    dat laat de Sint niet koud.
    Iets lekkers van 't thuisfront
    voor jezelf en voor de mond.

    Alleen hoopt de Sint op de post
    anders heb je niets voor de kost.
    Maar dat ligt dan in 't verschiet,
    nu een dikke knuffel van Sint en Piet.

    Sint

  • 04 December 2004 - 20:14

    Elmar:

    heey lieve rien

    hier een berichie van mij

    ik hoop da je me nog kent (ook al wil je dat niet meer naar kamp):P

    ik hoop dat ales goed daar gaat veel sterkte daar

    ik bid voor je

    elmar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 58720

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: