Lieve Alex . . . - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Lieve Alex . . . - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Lieve Alex . . .

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

22 April 2005 | Roemenië, Oradea

Lieve mensen....

Afgelopen maanden hebben jullie regelmatig iets van mij gehoord over A: Alex. Het jongentje wat heel erg veel problemen had. Langzaam aan ging het wat beter met hem maar twee weken terug is hij weer erg ziek geworden. Zo ziek dat hij naar een andere afdeling moest om geholpen te worden met ademen.

Ik heb heel veel voor Hem gebeden. Dat hij mocht genezen maar op een gegeven moment ook dat het op een dag genoeg voor hem mocht zijn. Hij heeft zoveel geleden, pijn en verdriet gehad. En vorige week donderdag vond God het genoeg! Ons manneke hoeft niet meer te lijden, heeft geen pijn en geen verdriet meer . . .

. . . op 14 april 2005 is Alex overleden . . .

Ik vind het moeilijk om te beschrijven wat er door je heen gaat als je dit hoort. Zelf hoorde ik het de dag erna toen ik op mijn werk kwam. Ik schrok er zo van! Ik ging elke dag naar hem toe maar net de laatste twee dagen voor zijn overlijden was ik niet bij hem geweest... dat vond ik erg moeilijk. Ik had ook zo graag bij hem geweest op het moment dat hij stierf, zodat er iemand bij hem was die van hem hield.

Het voelt ook heel dubbel. Aan de ene kant ben ik er heel verdrietig om. Hij is maar zeven maanden oud geworden maar heeft zoveel mee moeten maken. Ik had hem gegund dat hij een thuis had met ouders die hem zouden omringen met liefde en voor hem konden zorgen... maar hoe verdrietig ook , dit was niet zo.

Maar op een gegeven moment verandert je bidden. Hij was zo ziek . . . toen heb ik God gevraagd of het genoeg mocht zijn voor Alex. Wetend dat Alex dan voor altijd heel dicht bij God mag zijn, alles weer kan, en altijd mensen om zich heen heeft die van hem houden! Daarom kan ik aan de andere kant zeggen dat ik blij voor hem ben. Blij omdat hij niet meer hoeft te lijden, geen pijn en geen verdriet meer kent!

Maar Alex zijn leventje is niet voor niets geweest. Hij is geboren omdat God dat wilde, Hij wilde Zijn liefde geven aan Alex. Hij wilde dat Alex voor eeuwig zou leven! Maar ook heeft hij zoveel voor ons betekend!

De hele situatie is nog al ingewikkeld en dat zorgt er ook voor dat Alex nog steeds niet begraven is. Ten eerste omdat het nog niet duidelijk is of de ouders voor zijn begravenis kunnen of willen zorgen. Als dit niet het geval is zorgt het ziekenhuis voor een begrafenis maar dat kan nog wel even duren i.v.m. papierwerk. De social worker heeft mij verteld dat het nog wel twee weken kan duren.

Daarnaast is er nog de vraag of er wel geld is voor zijn begrafenis. Vreselijk allemaal!
Ik wil jullie daarom ook vragen of jullie willen bidden voor deze hele situatie; dat er een goede oplossing mag komen. Maar ook of jullie willen bidden voor zijn moeder, die pas14 is, en voor de rest van zijn familie. Dat God ook juist hen helpt om dit verdriet te kunnen dragen!

Dank jullie wel dat wij hier mochten weten dat er ook in Nederland voor Alex gebeden werd.

" Voor het kindje dat nog nooit van trouw of liefde
heeft gehoord is er altijd nog die Ene en de
zegt kom maar aan boord "

(Kom aan boord cd)

Veel liefs Rieneke

  • 22 April 2005 - 09:59

    Hoi Rien:

    Indrukwekkend stukje op de site.
    Heel veel sterkte ook hiermee.
    VAn ons allemaal

    papa

  • 22 April 2005 - 11:11

    Lieve Rieneke,:

    Je bent er zo dichtbij... zo bij betrokken! Echt moeilijk voor je! Gelukkig mogen we vasthouden dat het voor hem beter is zo! God heeft hem thuisgehaald. Bij God heeft Alex een beter leven! We bidden veel voor je rien! Heel veel sterkte met alles!

    Liefs van Thijs & Jantine

  • 22 April 2005 - 11:24

    Marieke Lammers:

    Lieve Rieneke,heel indrukwekkend,vooral mooi de regels,van kom aan boord,wat een bemoediging mag dat zijn voor jou oa, dat onze lieve Hemelse Vader een plekje heeft,bij Hem aan boord!Lieve Rieneke heel veel sterkte, ik ben in gedachten bij je! Liefs vanuit Ede,Marieke

  • 22 April 2005 - 15:12

    Marlies:

    Hey zus,
    Wat een stuk heb je weer op je site geschreven zeg! Echt heel indrukwekkend.Je maakt zo heel wat mee. Ik vind het heel knap dat je het zolang volhoud.
    Nog maar een paar weekjes en dan kom je alweer terug naar Nederland..
    Ik heb trouwens mijn scriptie gehaald:)\
    En mn stage zit er weer op.. jeej..maja ook wel weer dubbel ene kant ben ik blij andere kant vind ik het ook wel weer jammer.. maja.. ik mail je nog wel..

    doeidoei
    xxx hou van je! xx

  • 22 April 2005 - 16:01

    Samira:

    Hai Rieneke,

    Wat moeilijk om een van 'je' kinderen los te moeten laten, maar wat mooi hoe je dat weet te beschrijven. Ik heb er bewondering voor meis (al zou ik het natuurlijk heel anders ervaren... denk aan onze gesprekken ;-)). Sterkte,

    Sam

  • 23 April 2005 - 09:00

    Annemarieke:

    Lieve Rien,
    Wij hadden natuurlijk al een paar keer op msn met elkaar gesproken over de zin van Alex' leven. Heel mooi zoals je zijn leventje beschrijft en vooral de verwachting van het Nieuwe leven waar geen pijn en verdriet meer zal zijn. Ik moest denken aan een gedichtje dat ik kreeg toen Marieke niet levensvatbaar bleek te zijn:
    Zo fijn en teer
    Op aarde nu niet meer
    Het was nog maar klein
    maar genoeg om bij God te zijn!

    Deze hoop en verwachting mogen we gelukkig hebben:
    Zijn leven was niet zonder zin
    De dood was maar een poort
    Géén einde, maar een nieuw Begin
    van vreugde, ongestoord!

    Rien, ik wens je voor de komende tijd veel sterkte en natuurlijk Gods' zegen toe!
    Liefs en een dikke knuffel van je tante

  • 23 April 2005 - 17:57

    Tante Ina En Oom Bart:

    Lieve Rien,

    Indrukwekkend je recente verhaal dat je een van de kinderen moet missen. Je betrokkenheid is enorm en dan voel je direct het gemis van zo'n zwak mannetje. Dat is ook de andere kant van 't leven. God heeft gegeven en genomen de Naam des Heeren zij gelooft. En dat laatste is het moeilijste om dat na te zeggen. Laat het bij Hem in geloof en wees een zegen voor de ouders in hun verdriet.

    Heel veel troost toegewenst. Je weet dat de Trooster de beste trooster is die je kunt bedenken. Vreest niet, geloof alleen, zei Jezus.

    Van ons een hartelijke groet,

    Tante Ina
    Oom Bart

  • 23 April 2005 - 21:25

    Marjan:

    Hoi lieve Rien,
    Weet ff niets te zeggen!!Ik ga je nog mailen of met je msnnen maar voor nu wil ik je laten weten dat we aan je denken en voor je bidden. Heel veel sterkte van ons allemaal!! Marjan

  • 26 April 2005 - 00:13

    Mama:

    lieve Rien,
    Je hebt me door de telefoon al heel veel verteld maar nu ik het lees over Alex en de foto's zie van Anniko en haar familie krijg ik toch wel een brok in mijn keel. Wat maak je veel mee meidje. Veel blijde maar ook veel verdrietige dingen en eerlijk gezegd vind ik Roemenie dan wel ver weg hoor. Het is fijn te weten en te geloven dat alex het nu beter heeft maar ook dat je weet dat zijn leven niet zonder zin is geweest. Ik ben ook dankbaar dat de Heere God hem om jouw weg heeft geplaats. Zodat jij hem ook weer aan de zorg van diezelfde God kon toevertrouwen. Daarom alleen al is zijn leventje, hoe kort ook, waardevol geweest.
    Nog een maandje en dan kom je weer naar huis.
    Daar zien we hier allemaal naar uit.!!Geniet nog van deze tijd!!
    Hvj en een hele dikke knuffel.
    Mama

  • 26 April 2005 - 10:33

    Natasja:

    Lieve Rien, wat een mooi verhaal op je site. Veel sterkte met het een plekje geven van dit verdriet. Liefs Natasja

  • 26 April 2005 - 15:30

    Lieve Rieneke,:

    Wat maak je ook weer veel mee. Maar je doet het goed! Je schrijft het zo mooi en fijn dat je iedereen zo op de hoogte houdt.
    Tot over een weekje en dan gaan we er een toffe tijd van maken, theeen, party-party-party, finetties, een toffe verjaardag vieren. Kortom een leuke tijd voor de boeg.
    Tot over een weekje!!
    Liefs Mathilde
    PS, nog wat meenemen?? Kaas, hagelslag, pindakaas, chocolade?? X

  • 26 April 2005 - 19:30

    Heey Rienepien ;):

    wat erg zeg van alex!ik verheug me helemaal op 27 mei!!ben je weer lekker thuis!nog een zus erbij die ik weer lekker kan pesten!;) ik zie je over een maandje alweer! heel veel kusjes je jongste zussie!
    P.S: stuur me weer es een mailtje, stuur ik jou ook!

  • 27 April 2005 - 11:42

    Petra:

    Hey Rieneke,

    Wat een verhaal weer zeg en wat maak je veel mee!!
    Wat sneu al het gedoe rondom Alex. De situatie is voor hem zelf nu beter, nu leeft hij veel mooier. Sterke met alles!!

    Overmorgen vertrek ik alweer richting Roemenie en wie weet tot dan!!

    Groetjes van Petra

  • 29 April 2005 - 11:46

    Vrucht!:

    Hey Rien,
    Ik zal je effe geen 'nerdje' noemen nu...want dat ben je absoluut niet ! Niet dat ik je het anders wel bent...is gewoon als stom stopwoordje in het leven gekomen.
    Wat ben ik trots op je zeg ! Probeer naast je verdriet vooral te denken aan alle warmte die jij Alex hebt kunnen geven, want zoals je moeder zegt: Gelukkig ben jij op het pad van Alex gekomen...want ik geloof dat dat echt niet voor niets was!
    Maak er nog wat moois van deze maand, dit pakt niemand je meer af in ieder geval !
    Wij hebben nog maar een weekje te gaan en dan....vliegen we naar Azie !!! Heel veel zin in ! Dikke kus Maaik !

  • 05 Mei 2005 - 16:32

    Petra:

    He Rieneke,

    En gezellig met de M en M meiden??
    Ik heb een goede reis gehad en ben weer terug in het koude Nederland, het regende toen ik aan kwam. Ja mis het mooie weer nu al weer!!

    ps: wil je nog effe je mail adres aan me doorgeven?? dan kan ik de foto's doorgeven die ik graag wil hebben.

    Dank jewel.

    Groetjes Petra

  • 05 Mei 2005 - 18:54

    Thija & Harry:

    Hai Rieneke, Hoe is het met de meiden?? Vermaken jullie je een beetje?? Ik weet zeker van wel theeen en zo meer. Nu zaterdag ook een fijne dag metelkaar. Geniet ervan. Wat een verhaal op je site Rieneke!! Indrukwekkend!! We wensen je heel veel sterkte met dit werk hoor!! Jullie doen het allemaal heel erg goed. Sterkte en Gods zegen gewenst!!!
    groeten van Harry en Thija(ouders Mathilde)

  • 07 Mei 2005 - 22:48

    Hoi Rieneke:

    Hallo het is al laat maar toch maar ff.
    Net voor tien man nassie gemaakt voor Moederdag.
    Maar? er komen ernu al twee minder eten. Hahahah zo gaat dat hier. Restje vriezen we in voor als je terug komt!!!!! Grapje hoor. Hoewel!!!!!!!!
    Hoe is het daar verder?
    Heel wat meegemaakt!

    Weet dat je gedragen wordt ook door moeilijke tijden.

    We bidden voor jou de kinderen daar en voor iedereen die we niet bij namen kennnen.
    Kijk dat is de kracht van het GEBDED!!!!!!!!!

    Zal morgenochtend vragen of er in de dienst voorbede gedaan kan worden voor jou en voor alle kinderen die je daar onder je hoede hebt.

    Als ouders zijn we er best trots op dat onze dochter dit werk mag doen!!!

    Oma Uil en Oma Moerland en tante Ina en je je kleine zussie waren wer blij met je kaart en foto's.
    Ga nu stoppen en wens je voor de koemnde tijd van harte Gods zegen toe in je werk.

    Papa en antuurlijk ook namens mamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

  • 08 Mei 2005 - 14:34

    Annemarie:

    haaij

    ik d8 dat ik al een keertje iets had geplaatst, maar ik zie ht niet staan dus ik denk dat het een keertje fout is gegaan,

    ditkeer gaat het hopelijk wel goed...

    je komt weer bijna...trug jeeej!!ginge we naar en terrasje he?sorbetje ete

    tot gauw, liefs an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 58666

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: