Yes de speelkamer is klaar . . . - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Yes de speelkamer is klaar . . . - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Yes de speelkamer is klaar . . .

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

16 Mei 2005 | Roemenië, Oradea

Lieve allemaal,

Het is eindelijk zo ver, de speelkamer is af! En, al zeg ik het zelf, het resultaat mag er wezen! Het is echt heel gaaf geworden. Ik heb wel eens met mijn handen in mijn haar gezeten omdat het weer eens anders liep dan verwacht maar gelukkig... het is allemaal goed gekomen!
Vandaag hebben we de speelkamer officieel geopend met ballonnen, een heel aantal mensen, brownies en natuurlijk KINDEREN!

Echt je zou de gezichtjes moeten zien. Ze genieten er zo van. Het is zo een gezellige kamer geworden met muziek, zachte matten op de grond, een hele grote spiegel aan de muur en aardig wat speelgoed. Maar het meest belangrijke is dat de kinderen kunnen spelen zonder dat je ze constant moet corrigeren omdat iets b.v. niet mag. Vooral voor S is het heel erg tof om in de speelkamer te spelen. Hij kan vrij zijn gang gaan. Vooral nu hij, nog niet los, loopt en constant op onderzoek uit gaat!

Op de foto's kunnen jullie het resultaat bekijken! Nogmaals wil ik de ouders, leerlingen en het team van CBS de Korenaar in Oostzaan en de jeugd van HGJB Noord-Holland, onwijs bedanken voor hun bijdragen!!!

Verder gaat het hier allemaal wel goed. Het is echt heel onwerkelijk dat ik volgende week al weer naar Nederland kom. Het voelt zo dubbel. Ik heb echt wel het gevoel dat het goed is om terug te komen naar Nederland. En gelukkig heb ik in Nederland ook een nieuwe uitdaging die op mij wacht. Ik heb veel voor deze beslissing gebeden en ik sta er ook achter. Maar ik schreef het al eerder; het gevoel wordt alleen maar sterker dat ik hier straks zo veel moet gaan achterlaten. Ik wil jullie allemaal heel graag weer zien en daar zie ik ook naar uit! Maar ik heb hier ook zoveel; de kinderen, mijn huisgenoten, mijn kamer, mijn leventje hier... kortom alles wat hier mijn leventje vormde de afgelopen maanden.
En hoe dichterbij de dag komt dat ik zal vertrekken hoe moeilijker het lijkt te worden.

Maar gelukkig kan ik nog wel heel erg van de laatste dagen genieten. Tirza is op het moment in Nederland maar met Michele en Linda is het echt onwijs gezellig. We hebben heel veel lol, houden onze eigen praise avond aan huis, theeen tot 's avonds laat en doen lekker gek met elkaar. Ook kan ik nu in het ziekenhuis met de kinderen naar de speelkamer en de laatste paar dagen nog lekker voor ze zorgen, ze op schoot nemen, voor ze bidden en liefde geven!

Daarnaast heb ik vandaag te horen gekregen dat ik, als het goed is, volgende week nog een keer op bezoek zal gaan bij Aniko. Het lijkt me heel gaaf om haar nog een keer te zien! Dan wordt het echt definitief afscheid nemen (oh .. wat moeilijk)!

Over Alex is er nog geen nieuws. Ik heb vandaag de hele dag geprobeerd de social worker van het ziekenhuis te pakken te krijgen om met haar te praten over de begrafenis. Er zijn namelijk mensen in Nederland die mij willen helpen de begrafenis van Alex te financieren, maar dan wil ik wel graag dat hij begraven wordt als ik nog in Roemenie ben zodat ik dat nog mee kan maken. Dus ik blijf proberen haar te bereiken!

Lieve mensen ik ben hier nog maar ander halve week ...... maar als ik weer nieuws heb horen jullie dat natuurlijk meteen!

Heel veel liefs

dikke kus

Rien

  • 16 Mei 2005 - 20:35

    Lisette:

    Nu ben ik de eerste

    Rieneke nog ff en je bent weer bij mij thuis. Kunnen we weer eens wat leuks doen!
    Nog een fijnde tijd daar en tot volgende week!

    Je kleine zussie Lisette

  • 16 Mei 2005 - 23:09

    Marlies:

    Hey rien,

    Dat ziet er kikke uit zeg die kamer!! ECht heel leuk en heel vrolijk. Ik hoop dat de kids er lang van kunnen genieten..
    Nou lieve zus, ik ga za slapen... ik spreek je snel weer en over anderhalve week ben je weer terug hier in het koude kikkerlandje!!

    Tot dan!!
    hvj en bid voor je/jullie!!

    kus marlies

  • 17 Mei 2005 - 07:10

    Nicole:

    Heej Rien, ik geloof mijn eerste berichtje hier, maar ik wil even zeggen dat ik het echt super vind geworden, die kamer! Echt goed dat jullie dat hebben kunnen regelen voor ze en hopelijk worden ze daardoor ook opgewekter en meer gestimuleerd!

    Tot over 2 weekjes!!

    Dikke kus Nicole

  • 17 Mei 2005 - 12:59

    Marieke Lammers:

    Lieve Rieneke,wat is de kamer geweldig mooi geworden zeg!De kleuren, speelgoed,echt alles!Echt helemaal super!Geniet er deze week van meis,samen met je kinderen!En sterkte bij het afscheid van Aniko!Ik hoop ook van harte dat de begravenis te regelen valt van Alex,moeilijk allemaal hoor!Ik denk aan je hoor meis,weet dat onze Hemelse Vader om je heen is,en je draagt door alles heen!Liefs van Marieke

  • 17 Mei 2005 - 19:57

    Esther:

    Heej Rien!
    Wat is de speelkamer ontzettend leuk geworden zeg! :-) Echt leuk dat ie nu eindelijk af is!!
    Nou, nog een weekie, en dan ben je weer in ons kikkerlandje;) zal wel moeilijk zijn om afscheid te nemen denk ik, maar je komt ook weer lekker in nederland bij je vrienden en natuurlijk je familie;) :)
    Nou, ik wil je nog ff heel veel plezier, suc6 en sterkte wensen de laatste week, vooral met het afscheid van Aniko!

    Heel veel liefs en een dikke zoen, je kleine nichie

  • 18 Mei 2005 - 07:05

    Hennie:

    Dat is mooi geworden! Wat fijn dat je zo je taak kan volbrengen daar! Ik weet niet of de andere collega's van de korenaar dit al hebben gezien, maar ik zal ze zeker tippen. Tot gauw in Nederland.
    groetjes en sterkte met de laatste loodjes,
    hennie

  • 18 Mei 2005 - 16:23

    Hoi Rieneke:

    Zojuist ook eens op mijn gemak al de foto's bekeen. Schitterend toch.
    En de kinderen kunnen er nog lang van genieten. GEniet jij de komende week ook nog maar een beetje ofbeetje veel, dat mag wel. Sterkte nog de komende dagen en tot volgende week maar weer.! Het aftellen is begonnen en zeker door Lisette. Heeft zin om leuke dingen met je te gaan doen!
    p.s Giro is onderweg!
    Dan weet jij wel wat ik bedoel.

    Groetje van ons allemaal hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 18 Mei 2005 - 16:45

    Mathilde:

    Ey Rieneke.
    Wat een goed dat de speelkamer af is! Het is een mooie kamer geworden en wat fijn dat ze nu een plekje hebben waar ze hun gang kunnen gaan en vooral voor sebas!
    De foto's zien er ook mooi en kleurrijk uit! Een geslaagde missie!
    Succes daar nog met alle dingen die je nog doet daar! Geniet ervan, want voor je het weet zit je weer in Nederland, al heb hier ook al weer nieuwe uitdagingen klaar staan!
    Geniet nog van de keer dat je Aniko ziet, want die onthoud je nog lang!
    Geniet nog ff van alles!!
    Succes met het afscheid nemen... en ik wens je nog een fijne en toffe week toe!!
    Liefs Mathilde

  • 18 Mei 2005 - 19:49

    Marjan:

    Hoi lieve Rien,
    Wat is hij super geworden joh, de speelkamer.
    Nou, de laatste loodjes he!! Sterkte hoor de laatste 1 1/2 week. Vooral met het afscheid moeten nemen van alles wat je zo dierbaar is geworden in "jouw" Roemenie tijd. Door je verhalen en foto,s is het ook een beetje onze Roemenie tijd geworden. We zullen hier iig jouw stukjes( grappige, ontroerende, lieve, verdrietige maar ook mooie stukjes) gaan missen.We hebben er van genoten.Verder konden we door jouw verhalen een beetje meekijken in jouw wereld daar. Bedankt !! Martin en Marjan

  • 18 Mei 2005 - 19:57

    Jan Willem Agterkamp:

    Hoi Rieneke,
    De foto's zien er mooi uit! Je hebty er echt iets moois van gemaakt!
    Mooier dan het zo'n saai gebouw.
    Geniet nog lekker van je laatste week.
    Groetjes
    Jan Willem

  • 19 Mei 2005 - 11:16

    Petra:

    Hey Rieneke,

    Ja het zit er bijna op voor jou, wat is dat weer snel gegaan he?
    Wat goed dat de speelkamer nog net op tijd af is, kon je nog mooi zien hoe hij in gebruik genomen werd. Ik vind het er heel mooi uit zien.

    Ik wil je ook heel veel sterkte wensen bij het afscheid nemen. Gelukkig heb je al je herinneringen bij je!!!

    Heel veel succes om weer te kunnen wennen in Nederland en sterkte met je werk!!

    Liefs Petra

  • 20 Mei 2005 - 21:48

    Mama:

    lieve Rien,
    Voor ons is het aftellen begonnen. We zien erg uit naar vrijdag maar beseffen heel goed hoe moeilijk het voor jou moet zijn. Wat is er veel gebeurd de afgelopen weken. En wat heb je veel mogen betekenen voor de kindertjes daar!! Ik hoop van ganser harte dat het nog lukt met de begrafenis van Alex. Geniet nog van het afscheid van Anniko en al de kindertjes die je vreselijk zal gaan missen.(en zij jou!!)
    Je laat iets moois en tastbaars voor ze achter. Een pracht speelkamer!! Maar wat ook heel belangrijk is dat je ze liefde hebt kunnen geven. Hebt laten voelen. En dat is waardevol in hun jonge leventje. Het zijn kindertjes geworden van veel gebed. Dat zal niet stoppen. Jij gaat weg, maar de Heere God blijft!! Ik zie uit naar vrijdag en wens je veel plezier, sterkte, en geniet-ze he??
    Heel veel liefs,

    mama

  • 21 Mei 2005 - 21:11

    Natasja:

    He Rien, wat een prachtige kamer is dat geworden zeg!! Ongelooflijk wat een werk zit daar in. Ontzettend gaaf dat je echt iets tastbaars achter kan laten daar in Roemenie Ik wens je alvast een hele goede reis naar Nederland vijdag, liefs Natasja

  • 22 Mei 2005 - 11:12

    Marin:

    Mooi stukkie Rien!
    Ik kan je goed begrijpen, dat je een dubbel gevoel hebt. Zin om naar huis te gaan, maar je moet zoveel achterlaten.. Ik wens je heel veel sterkte toe met het afscheid nemen..

    Tot in Nederland,

    Liefs Marinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 58659

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: