Mijn meiske... Ziek .... De laatste dagen hier! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Mijn meiske... Ziek .... De laatste dagen hier! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Mijn meiske... Ziek .... De laatste dagen hier!

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

15 December 2004 | Roemenië, Oradea

Hallo allemaal,

Ik heb goed nieuws. Met mijn meiske gaat het op het moment beter. Ze heeft nog wel een dikke buik en is ook nog veel te mager maar ze is weer vrolijk! Ze huilt veel minder (ze heeft dus kennelijk veel minder pijn) en haar buik is ook niet zo hard meer! De vitaminen en de bambix doen haar kennelijk toch wel heel erg goed. Wat gaaf dat het mogelijk is, mede door jullie, mijn sponsors, om haar extra vitaminen te geven! En dan natuurlijk niet te vergeten het gebed! Ik ben God echt dankbaar dat het nu weer beter met haar gaat. Dan ga ik toch ook met een fijner gevoel terug naar Nederland. Ik weet wel dat er ook andere meiden hier zijn die hart voor de kinderen hebben maar zij heeft toch wel een heel speciaal plekje in mijn hart!

Verder ben ik zelf ziek geweest van de week. Een dag maar maar ik was flink beroerd. Nu gaat het gelukkig weer wat beter en morgen kan ik weer aan het werk. Morgen gaan ook twee van mijn huisgenoten mee naar Leagen en zij zullen daar een rondleiding krijgen. Vind het wel heel erg gaaf om eindelijk aan iemand te kunnen laten zien wat ik nu allemaal doe. Ik vertel er wel veel over maar nu kunnen ze het dan ook met eigen ogen zien! Volgende week maandag gaan twee andere huisgenoten ook mee!

Ja .. ja .. en dan zijn mijn laatste dagen in Roemenie aan gebroken. Voor nu dan, want het is inmiddels wel zeker dat ik in januari weer voor onbepaalde tijd terug ga. Ik ga er nog ff lekker van genieten hier maar vind het ook wel heel erg tof om jullie straks allemaal weer in mijn armen te kunnen sluiten;)

Tot snel

Heel veel liefs Rien

  • 15 December 2004 - 17:47

    Mama:

    Nou wij verlangen er ook naar om je weer in onze armen te kunnen sluiten hoor. Het zal best moeilijk zijn om ze daar in andere handen achter te laten. Op de senioren kerstmiddag eindigde Gerard de maaltijd met een soort gedicht;

    Op handen dragen.
    Dat doen de engelen.
    Als vervolg op hun zang
    dat God in mensen een welbehagen heeft.
    Op handen dragen.
    Dat wil niet zeggen; probleemloos leven.
    Bij God is het zo;
    Hij draagt mij als ik wankel.
    Hij schraagt mij als ik viel.

    Op handen gedragen.
    Omdat God Zijn Zoon uit handen gaf.

    Dat geldt voor jullie als team maar niet minder voor jullie kindertjes die jullie onder je hoeden mogen hebben

    Wens degene die achterblijven van ons Gezegende Kerstdagen toe en een Voorspoedig Nieuwjaar!!

    Bl&w tot 23 dec.!

    Papa, mama en Lisette

  • 16 December 2004 - 07:23

    Leoow:-):

    Heeeeeeeey zus!!!

    hoe is het daar meid? Ik las je berichtje hierboven. Echt gaaf joh, om te zien dat het steeds iets beter gaat met je meiske:)Dat vind ik echt tof....natuurlijk voor haar, maar ook wel beetje voor jou hoor, het is toch een beetje jou meiske he;)Echt tof om dat zo te lezen.

    En hoe gaat het met jou? Gaat het alweer wat beter? Ik hoop het maar, want je moet natuurlijk niet ziek thuiskomen;) Het is wel tof, want het is natuurlijk alweer bijna vakantie...(goh logisch...)...maarja, dan kunnen we wel ff lekker een keer wat leuks gaan doen saampie:)
    Ik heb er wel weer zin in hoor, ff lekker met je te kletsen, en gewoon weer ff jou hier bij ons hebben...;):)

    Bij mij gaat het allemaal goed, op school goed, korfbal toppie! De A1 gaat wel ok en me D2'tjes gaan echt super. Tot nu toe 4 wedstrijden gespeeld en allemaal met wel redelijk ruime cijfers gewonnen:)Duss...ff hopen dat t zo doorgaat...;)(je kan wel ff een xtje kome kijken, als je dan toch in de buurt bent;) hihi...

    Nou hey meid, ik ga me ff klaarmaken voor school...moet gewoon om 9 uur beginnen..:S hihi..mja henny valt uit, dus ben om kwart voor 12 ong al uit:) dus heb niet echt wat te klagen eigenlijk he haha...

    Hey ik spreek je snel weer en ik heb echt zin in de 23ste!!! We gaan dr ff gezellige weekies van maken, als je weer hier bent!!!!(K)

    Ik hou van je (en ben trots op je!!!!!:))
    Dikke knuffel en heel veel liefs je zussie!!

    (Nog 1 weekie!!:))

  • 16 December 2004 - 11:15

    Marlies:

    Hey Zus,
    Gaaf om te horen dat het beter met je meissie gaat:):) Ben ik echt heel blij om, zo kan je zien dat God nog steeds werkt hier in de wereld.
    Nou meid geniet nog ff van je laatste dagen daar.. en ik ben ook stiekem wel blij dat je binnenkort weer thuis komt..:)

    Groetjes daar en tot de 23ste..

    Hou van je!

    Groetjes marlies

  • 17 December 2004 - 11:47

    Natasja:

    Lieve Rien, ik denk dat dit wel het laatste berichtje is wat je van mij leest; want volgende week rond deze tijd zit je weer lekker in Nederland. Ik wilde nog even zeggen dat ik me helemaal kan voorstellen dat het zo'n schatje is dat meisje. Die hele uitstraling van dat kind, dat zegt al genoeg. Maar wees blij dat je niet definitief weggaat maar dat je haar snel weer zal zien in januari. Nou meid, sterkte met afscheid nemen en ik hoop je snel te zien. Helaas kan ik je niet ophalen de 23e want ik moet stage lopen en we vieren daar kerst dus gaat het niet lukken om weg te blijven. Maar ik zie je vast snel, liefs Natasja

  • 18 December 2004 - 10:14

    Oom Bart:

    Hallo hier zijn we weer je oom en tante. Fijne berichten geef je door. Maar ook minder leuke en dat is de andere kant van dit leven daar. En dat is wereldwijd denk ik zo. Maar het gaat erom dat je daar goed werk doet.
    Ik weet niet of onze verrassing je bereikt heeft en ook niet de mail in gedicht vorm. Je weet wel van wie.
    Ik print al je mails uit voor de oma in Hoofddorp. Je weet wel wie ik bedoel. Ook druk ik enkele foto's af. Ze vindt dat heel erg leuk. En ze vindt het heel bijzonder wat je daar doet. Vanmiddag (18/12) gaan wij weer naar haar toe dan neem ik weer een hele "stapel" post van je mee.

    Je tijd zit er bijna op voor de 23e. Wij wensen je een voorspoedige terugreis en hopen dan je te zien.

    Groeten van tante Ina en oom Bart.

  • 18 December 2004 - 21:16

    Leoow:

    Hey rien!

    Haha, niet zown lang mailtje..maar aftellen is begonnen, dus probeer elke dag ff een berichie achter te laten;) hihi..

    Nog 5 nachies slapen..:) hihi spreek je snel weer!!

    Dikke kus hou van je! je zussie!

  • 18 December 2004 - 22:01

    Martin, Marieke En Lisa:

    lieve rien,
    ik heb je net een lange email gestuurt dus die zul je wel zien. Nog even heel veel succes daar en een veilige reis naar huis gewenst. Tot gauw, kus m&m+L

  • 20 December 2004 - 13:34

    Papa En Mamma:

    Hoi Rien nog ff en dan richting Schiphol.
    We willen wel je vluchtnummer hebben!
    Want dan kunnen we op teletekst kijken of er eventueel vertragingen zijn. En oma Moerland kan het dan in de gaten houden ! ahhahahahaah
    En dan donderdagmiddag met mamma naar de Koorenaar!!!!!!!!
    He nog ff volhouden! MAar dat zal wel lukken!

  • 20 December 2004 - 15:45

    Papa:

    Hoi Rieneke laatste nieuws van het sponsor front.

    Heb zo juist een mailtje gekregen van de Circle Software Group B.V.
    Fellenoord 212, 5611 ZC Eindhoven
    Postbus 6511, 5600 HM Eindhoven
    Stuur je hun mail wel ff door.
    Zij gaan je sponsoren en maken binnen kort een bedrag over op je rekening.

    Goed he!

    Wil de je dit ff laten weten

  • 20 December 2004 - 18:07

    Ciao Rieneke,:

    Goede reis Rieneke, op 23 december naar 'Olanda'.
    En natuurlijk wensen we jou en je familie:
    sarbatori fericite!
    Groeten van Rien en Gerry.

  • 21 December 2004 - 09:07

    Hedwig:

    Lieve Rieneke, wat een verhalen zeg! Ik ben er wel van onder de indruk. Ik kan me ook goed voorstellen dat het lastig is om afscheid te nemen en weer terug te gaan naar Nederland. Maar ik zie er naar uit om weer te zien op de Kerst Conferentie. Ik zag je al weer op de lijst staan. Ik heb er zin in. Veel sterkte en Gods zegen de laatste dagen en een goede reis naar Nederland!
    liefs Hedwig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 58728

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: