Ovidiu... - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Ovidiu... - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Ovidiu...

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

11 November 2004 | Roemenië, Oradea

Hallo allemaal,

Hier ben ik eindelijk weer een keertje!
Zoals jullie in mijn vorige bericht konden lezen zou ik afgelopen dinsdag een snoezelkamer mogen inrichten. Helaas is dit iets uitgesteld maar gelukkig mag het morgen dan toch echt gaan gebeuren! Een snoezelruimte is een kamer waar geen zonlicht naar binnenkomt. Doormiddel van allerlei verschillende soorten lichten (lichtslangen, discobal, spiegelbal, etc) wordt geprobeerd om allerlei effecten te laten plaatsvinden. Zoals b.v. schaduwen op de muur die steeds veranderen. Daarnaast heb ik doormiddel van sponsorgeld, ballen kunnen aanschaffen zodat we er ook een heus ballenbad kunnen plaatsen! Heel erg gaaf! Morgen ga ik dus met de hulp van een aantal Roemeense collega's aan de slag. We moeten de kamer eerst vrij maken van allerlei dode insecten en andere vieze zooi maar dat gaat helemaal goed komen! Ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is allemaal!

Daarnaast heb ik nu ook eigen kinderen met wie ik ga werken. Een van de kinderen is Ovidiu. Het is een jongentje van 8 jaar dat niet kan lopen, niet kan staan, moeilijk zelf kan zitten, iets slechtziend is, niet kan praten en self aggresive is! Dit betekent dat hij zichzelf slaat! Hierdoor ligt hij met zn handen onder zijn trui verstopt omdat de zusters niet weten wat ze er anders mee aan moeten of dit misschien wel het makkelijkst vinden......
Toen ik hem dinsdag voor het eerst zag begon hij zo te lachen toen hij mij zag dat ik meteen "verliefd" geworden was. Ik ben vervolgens met hem naar een van de speelkamers gegaan en heb zijn handen vrij gemaakt. Hij heeft zo genoten! Hij klapte aan een stuk door op de muziek die aanstond. Zolang hij mij zag en ik hem bezig hield sloeg hij zichzelf veel minder! Dat was echt super om te ervaren. Vandaag wilde ik weer met hem aan de slag gaan maar nu waren alle kinderen van zijn afdeling ziek (beetje vreemd maar oke). Dit betekende dat het vandaag dus niet door kon gaan. Ik baalde er best van maar ja wat doe je er aan ... niets! Volgende keer beter hoop ik!

Lieve mensen ik ga er weer vandoor! tis nog vroeg maar ik ben erg moe dus duik lekker mijn bed in! Zodra ik weer iets te vertellen heb merken jullie het wel! Als jullie vragen hebben dan kunnen jullie dat via email, of een reactie op de stie altijd laten weten natuurlijk!

Veel liefs Rien

p.s. Ik zou het gaaf vinden als je, wanneer je een berichtje plaatst, i.p.v. je naam je emailadres opgeeft. Soms is het namelijk zo dat ik een berichtje krijg van iemand en dan niet kan reageren omdat ik zijn of haar emailadres niet heb of dat ik meerdere mensen ken die zo heten en dan niet weet wie het is... thanks!

  • 11 November 2004 - 21:14

    Leonieke1988@hotmail.com ;-):

    heey zus...hihi, nu verwacht ik tuurlijk wel een reactie he;):P haha nee howr schat..:) Hoe issie daar?? Ik heb je net al ff gesproken, mja maak nie uit..:-) Succes daarzow enne niet ziek worden he! veel plezier met het inrichten van de snoezelruimte etc.!!

    Dikke knuffel!!! Hou van je ;-):-) Je zussie...

  • 11 November 2004 - 22:34

    Jordi Van Betteld:

    heey hoestie dan?
    k had deze site van leo gehad egt wel super cool
    veel suc6 he daar verder en vooral morge:D
    ciao groeten jordi

  • 11 November 2004 - 23:46

    Mama:

    Hoi Rieneke,

    Fijn dat het nu echt gaat gebeuren morgen he. Ik hoop dat je niet ziek wordt!!!!! Is de ballenbak al geregeld?? Knuffel Ovidiu maar eens extra en we wensen je heel veel succes. Weet dat elk kind een parel is in Gods Hand. Ze zijn waardevol in Zijn ogen. Doe je werk met plezier en weet dat je een "uitlaatklep" hebt.
    Hartelijke groetjes van

    Het thuisfront, whvj

  • 12 November 2004 - 10:28

    Kimmetjen@htmail.com:

    He Rien! Klinkt super! Maak de snoezel mooier dan op Pinok he! Smiley Kim

  • 12 November 2004 - 13:49

    Gerben En Marlies:

    Hey rien,
    Wat gaaf om te horen dat je met dat jongentje mag werken. Dat kunnen wij ons hier helmaal niet voorstellen dat dat gebeurd, iemands handen vastbinden, das toch hartstikke erg. Maar wel mooi dat je merkt dat hij zich zelf minder slaat als jij bij hem bent. Hopen dat hij het strax misschien helemaal niet meer doet, dat zou natuurlijk heel mooi zijn...
    Ik had vandaag 2 toetsen maar 1 ging niet zo goed, dus dat was wel wat minder, maja.. Ik zal je binnekort ook wel ff een mailtje sturen.. Ff lekker bij kletsen..
    Nou zus, heel veel sterkt daar nog, en ik hoop dat je snoezelkamer mooi mag worden.

    Een hele dikke kus en knuffel van Gerben en Marlies

  • 12 November 2004 - 18:15

    Natasja:

    lieve rien,
    mijn emailadres hbe je toch???
    in ieder geval dit is hem:
    natasja_van_dijk@wanadoo.nl
    veel liefs natasja
    heb je nog op die ene site kenne kijke?
    hoor het wel ok.
    kus natas

  • 12 November 2004 - 20:18

    M.bekebrede@chello.nl:

    Ha die Rieneke,
    Wat ontzettend leuk om je via deze site te kunnen volgen! Eindelijk ben je dan op de plek waar je zo graag naar toe wilde. En wat maak je veel mee. We missen je wel hoor op de Korenaar. Ik blijf je volgen en door jouw verhalen besef ik hoe rijk wij het hier hebben. Heel veel sterkte en succes met alles.
    Groetjes en liefs van Margriet

  • 13 November 2004 - 00:22

    Jvjonker@hetnet.nl:

    Beste Rieneke
    Het is middennacht maar kon niet slapen, dus dacht ik ga is even naar Rieneke toe mailen. Een leuke site, en ik en de rest die hier slapen wensen je veel succes met alles wat je daar doet voor die lievertjes.
    Groetjes Jolanda en Fam.

  • 13 November 2004 - 09:02

    Geertje Kelder:

    Hoi Rieneke,

    Hopelijk is het er nu dan echt van gekomen en kun je genieten van je snoezelkamer. Ik zie het voor me, Ovidiu genieten, maar jij natuurlijk ook. Wat een vreselijke oplossing zeg,handen verstoppen.....
    Fijn dat jij iets mag betekenen voor deze minimensjes. Heel veel succes! We bidden je kracht en liefde toe.
    Geertje

  • 13 November 2004 - 19:57

    Marieke Lammers:

    Hoi Rieneke!Mooi weer van je te horen!Wat mooi dat je Ovidiu aan het lachen mocht maken,heerlijk om iets voor die kinderen te betekenen!Sterkte meis, liefs marieke lammers

  • 15 November 2004 - 08:36

    Papa:

    Goedemorgen Rieneke,

    Hoop dat je vandaag weer veel mag doen wat ten goede komt aan de kinderen daar. Heel veel sterkte kracht toegewenst in het werk. En ik kan wel zeggen dat er heel veel mensen op het thuisfront meeleven!

    We bidden voor het werk daar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 15 November 2004 - 11:39

    Harm:

    hey rien zal ik aan me schipper vagen of ie een reisje naar de zwarte zee over de donau wil aannemen dan kom ik ff op de koffie (of opde wodka) mzzl harm
    ps veel succes daar he

  • 15 November 2004 - 16:38

    Tjitske:

    ha die rien!!!
    daar ben ik weer, we zitten nu lekker op che, druk druk druk, maar zo te lezen gaat het ook goed met je. he meid bedankt nog voor je emailtje leuk leuk leuk. o, ik heb eigenlijk een heleboel om te vertellen, maar goed, we praten heus wel een keertje bij. Super hoor dat werk wat je nu aan eht doen bent enne ik denk aan je hoor. o, ik voel me trouwens echt volwassen, alleen jammer dat harmen neigt naar wodka, wat moeten we daar nu weer voor een pedagogisch protocol op zetten??? nou ja we verzinnen wel wat.
    he ik ga stoppen, tot heel snel enne houd je taai he.

    veel liefs van tjitske en ook van natasja, want die zit nu een mailtje van je te lezen. Je leest veel staat erin Lynn Austin, oooooo die lees ik ook graag heerlijk toch, lekker af en toe wegzwijmelen enzo. JAAA wij weten wel wat leuk is. Volgens mij zou ik stoppen, dus dat doe ik maar nu.

    doei doei
    tjits

  • 15 November 2004 - 17:02

    Harm:

    deze site is niet bedoelt om frustraties in persoonlijke of relationele sfeer te uiten betreffende alcoholische problemen van derden

  • 15 November 2004 - 17:39

    Moeder Loes:

    Jongens ik zie het al;
    Jullie houden van elkaar!!!!!
    Rieneke je hoort nog van me hoe het gaat met de spulletjes enzo. Ik zal tante Annemarieke vragen iets te vertellen over the Lions!!!
    Heel veel groetjes en kusjes

    mama

  • 15 November 2004 - 19:33

    Harm:

    deze site is niet bedoelt om frustraties in persoonlijke of relationele sfeer te uiten betreffende alcoholische problemen van derden

  • 15 November 2004 - 19:56

    Spreuken16vers3@hotmail.com:

    ha Rien,
    moeilijk hoor...om nog een originele reactie te plaatsen. De mensen voormij nemen mij de woorden uit mijn vingers. Ik geloof echt dat jij de gave hebt om met kinderen als Ovidieu om te gaan. God heeft je niet voor niets op deze plaats gezet. Geniet ervan!
    Blesses, Renate

  • 15 November 2004 - 20:40

    B.posthuma@filternet.nl:

    Hallo Rien,

    Fijn dat je het reuze naar je zin hebt. En dat je veel daar kunt betekenen voor deze kinderen.
    Je berichten gelezen en dat is heel wat.
    Heel hartelijk dank dat je mij belde op mijn verjaardag. Erg leuk. En fijn om je weer eens te horen. Hoewel je niet gauw sprakeloos bent.
    Je tante roept "KOFFIE" en dat betekent dat ik er een eind aan moet knopen. Tot mails. En de groeten van je tante Ina en Oom Bart.
    Doeiiiiiii

  • 16 November 2004 - 13:43

    Bouwesther@hotmail.com:

    he rieneke,
    wat gaaf zeg wat je doet hoop dat het allemaal goed gaat met de snoezelkamer.en dat de kids eer lekker van mogen genieten, Gods zegen .doe je best dan doet God de rest!!! groetjes aan mijn zusje liefs Esther

  • 16 November 2004 - 21:21

    Je Zussie Leo....:

    Hey rien! Hoest meid?? Graag gedaan howr die kaart en die brief..:) sorry dat eri er niets opgeschreven had,kwilde m eerst zelf doen, maar toen wilde lisette er ook iets op zetten en heb ik marlies er ook wat op laten zette, erika was niet thuis..dus vandaar...sorry!!! Succes met alles wat je daar doet en we denken aan je!!!!Dikke knuffel(K)iez!!!
    HOU VAN JE!!!!

    (L)(K)je zussie

  • 17 November 2004 - 15:15

    Samirabuitendijk@hotmail.com:

    Hai Rieneke,

    Wat goed om te lezen dat je zo veel kan betekenen voor de kinderen daar. Het is bijzonder om mee te mogen lezen met je ervaringen. Je maakt een (positief!) verschil en dat kan enkel goed zijn, welke religie of levensfilosofie je ook hebt/ aanhangt (ik denk even terug aan onze gesprekken :-)). Ik wens je veel sterkte en stuur je in gedachten een knuffel,

    Sam

  • 20 November 2004 - 22:06

    Je Nichie Renske:

    Haaii poepertje!
    Wat fijn om te horen datje het daar zo naar je zin hebt! Ik hoop voor jou dat je een leuke tijd hebt daar en dat het met de kinderen goed komt (klinkt makkelijk he, zo?!) Nou heel veel sterkte en super veel liefs, Renske

  • 20 November 2004 - 22:14

    Je Nichie Renske:

    Haaii poepertje!
    Wat fijn om te horen datje het daar zo naar je zin hebt! Ik hoop voor jou dat je een leuke tijd hebt daar en dat het met de kinderen goed komt (klinkt makkelijk he, zo?!) Nou heel veel sterkte en super veel liefs, Renske

  • 20 November 2004 - 22:14

    Je Nichie Renske:

    Haaii poepertje!
    Wat fijn om te horen datje het daar zo naar je zin hebt! Ik hoop voor jou dat je een leuke tijd hebt daar en dat het met de kinderen goed komt (klinkt makkelijk he, zo?!) Nou heel veel sterkte en super veel liefs, Renske

  • 29 November 2004 - 10:52

    N.verbeek@zaanstad.nl:

    Hoi Rieneke,
    Heb de site via je vader ontvangen. Dit naar aanleiding van de verhalen die hij over je werk vertelde. Alles werd bevestigd na het lezen van je site. Ik wilde je laten weten dat ik heel veel respect heb voor mensen die net als jij bezig zijn, geweldig. Succes en hou je taai. VrgrNicole

  • 07 December 2004 - 11:07

    Papa Goed Nieuws:

    FF een ebrichtje uit het opleidingsk=lokaal van Compu Train in Amsterdam

    Kreeg net het mailtje van je moeder dat de Albert Keijzer het transport regeld van wormerveer naar Hoogblokland.

    Ja ja weer iemand die iets voor jullie doet Mooi he

    Vanaf hier groeten aan iedereen en tot de 23e

  • 15 December 2004 - 12:56

    Jelle:

    gaaf dat je nu hier zit, veel zegen in je werk. Kun je daar een beetje genieten van je harde werk? Daag
    jelleriet@hotmail.com

  • 14 Maart 2005 - 06:01

    NADENKERTJE Van Leen:

    NADENKERTJE

    Mijn gevoel zegt: Kijk eens om je heen!
    Maar Jezus zegt: Zie op naar Mij!
    Mijn gevoel zegt: Hier kom je nooit uit.
    Maar Jezus zegt: IK maak je vrij!

    Mijn gevoel zegt: Je struikelt telkens weer.
    Maar Jezus zegt: Ik houd je vast!
    Mijn gevoel zegt: Zoveel zorg drukt jou terneer.
    Maar Jezus zegt: Geef Mij dan je last!

    Mijn gevoel zegt: Jij schiet altijd te kort.
    Maar Jezus zegt: In Mij ben je volmaakt!
    Mijn gevoel zegt: Je woorden zijn zo krachteloos.
    Maar Jezus zegt: Ik ben het Die harten raakt!

    Mijn gevoel zegt: Jij kan alleen maar huilen.
    Maar Jezus zegt: Verblijd je ten allen tijde!
    Mijn gevoel zegt: Toe maar, trek op die muur.
    Maar Jezus zegt: Niets kan jou van Mijn liefde scheiden!

    Mijn gevoel zegt: Je bent onzeker en angstig.
    Maar Jezus zegt: Vrees niet, je bent Mijn!
    Mijn gevoel zegt: Mensen mogen me niet.
    Maar Jezus zegt: Ik ben voor je, wie zal tegen je zijn?

    Mijn gevoel zegt: Jij bent zo minderwaardig.
    Maar Jezus zegt: Kostbaar ben je in Mijn oog!
    Mijn gevoel zegt: Ga maar heel diep gebukt.
    Maar Jezus zegt: Hef je hoofd omhoog!

    Mijn gevoel zegt: Jij bent zo zwak.
    Maar Jezus zegt: Zo openbaar je Mijn kracht!
    Mijn gevoel zegt: Hou kun je nou volharden?
    Maar Jezus zegt: Als je Mij maar verwacht!

    Mijn gevoel zegt: Je hebt weer te weinig gebeden.
    Maar Jezus zegt: Slaap nu maar, rust in Mijn vrede!
    Mijn gevoel zegt: ...
    Maar Jezus zegt:...
    En waar ligt mijn geloof??
    Wat geloof jij?

    JE GEVOEL OF MIJ?!

  • 15 Maart 2005 - 08:19

    Winter In Holland:

    Winter in Holland
    Winter in Holland kent een bron van vreugd:

    Wit het tapijt dat ontrolt aan onze voeten,

    rode gezichten, verbleekte zomersproeten,

    tintelend leven in haar frisse deugd.



    Hoe staan de bomen in hun naakte lijf

    Zelfs nog te pronker met hun zilverwitte twijgen,

    om van hun witte wollen mutsen maar te zwijgen,

    Metamorfose, dat staat buiten kijf.



    Kinderen spelen in een sprookjessfeer,

    gooien elkander met sneeuwballen om de oren

    en even later is een pop van sneeuw geboren,

    zo onvoorspelbaar als het winterweer,



    Priksleetje glijden op een gladde baan?

    dat is een kunst, en het eist veel concentratie,

    als je die mist, heb je desoriëntatie.

    o, die frustratie! ,wat doe je er aan?!



    Schaatsen, ze worden uit het vet gehaald.

    Rechtuit! voorzichtig, het moet nog even wennen,

    allengs wat beter, je laat je toch niet kennen?!

    Zo wordt een sportman op het ijs gestaald!



    IJzige winden gaan door merg en been,

    jagen de sneeuw hoog; tot opstuivende wolken,

    plagen het gezicht als met massa's scherpe dolken,

    vrieskoude adem, ze verdampt meteen,



    Hu! het is winter, zoek de warmte op,

    ontsteek het licht; laat de haard wat hoger branden,

    koester de zin van Je hart en van je handen,

    het is zo gezellig bij een winterstop.



    Bloemen, getekend met een stift van ijs...

    hoe schitterend mooi en zo kunstig de patronen...

    Dan is 't gepast om verwondering te tonen.

    Wie die gemaakt heeft is volkomen wijs!



    Winter in Holland met de Bron van vreugd

    noopt ons in eerbied en ontzag tot stil gedenken,

    hoe onze Schepper het gemaakt heeft op Zijn wenken,

    en in dat alles zich nog steeds verheugt!

  • 14 April 2005 - 11:06

    Van Thuis:

    De Kracht van het Gebed:


    "Ik bid voor jou"(vier kleine woordjes)
    Maar wat wordt er veel in gezegd
    Al je verdriet,je pijn,je wanhoop.
    Wordt voor Gods troon terneer gelegd
    Zo lang er mensen voor je bidden
    Sta je in het leven niet alleen
    Zij bouwen met gevouwen handen
    Een muur beschermend om je heen
    Want zelfs de pijlen van de boze
    Ze raken je daar binnen niet
    't Gebed verleent je moed en krachten
    't Draagt al je zorgen en verdriet
    Het zal je hoeden voor verdwalen
    Bij God klop je nooit vergeefs aan.
    Hij hoort naar hen die naar Hem vragen
    Want God laat nooit een bidder staan.


    Hoi Rien vond dit een mooi gedicht en dacht plaatst het op je site.

    Groetjes uit Koog aan de Zaan van ons allemaal

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 58719

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: