Wauw..... - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Wauw..... - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Wauw.....

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

06 November 2004 | Roemenië, Oradea

Echt super gaaf.... ik mag aanstaande dinsdag de snoezelkamer inrichten...! Ik weet nog niet hoeveel spullen ik hiervoor mag gebruiken maar ik mag het in elk geval gaan doen. Daar ben ik echt heel blij mee ... ik ben hier nog maar zo kort maar mag dus nu al echt veranderingen aanbrengen... GAAF! Sorry hoor maar ben helemaal enthousiast! Ik heb echt een hele goede week achter de rug... Leagen was (en blijft) wel schokkend maar het is gewoon heel mooi om te zien dat je iets voor deze kinderen kunt doen. Je kunt je in Nederland eigenlijk niet mee voorstellen dat je jaren achter elkaar vastgebonden in bed ligt en je blij mag zijn als je er een keer in de week uitgehaald wordt.. Ja het is dus echt zo dat er kinderen bij zijn die constant in bed liggen, vastgebonden ... niet de mogelijkheid hebbend zich normaal te kunnen bewegen , voorzover ze dat nog zouden kunnen. Gelukkig kunnen we iets voor deze kinderen doen... al blijft het moeilijk het liefst zou je al de kinderen aandacht willen geven maar dat is gewoon onmogelijk ... er liggen hier namelijk ruim 120 kinderen... En dan wordt je zo blij van het feit dat een kind lacht of zijn of haar armpjes naar je uistrekt met herkenning op het gezichtje! Super!

Daarnaast ben ik gisteren weer naar het kinderziekenhuis geweest... Ik was er al twee keer eerder geweest maar dit keer was het weer bijzonder. Ik en Marijke (een huisgenootje) hadden banaan voor de kinderen mee genomen. Van het verplegend personeel mochten we een aantal kinderen banaan geven. Je had de gezichtjes van de kinderen moeten zien... ze hebben er van zitten smullen. Verder had een amerikaanse bezoekster allemaal mobiels gekocht en die hingen boven de bedjes (voor hoelang? maar goed...) En ook waren er loopstoeltjes voor de wat grotere kinderen. Nu konden we echt met ze spelen. We zijn er een uu gebleven en het is de bedoeling dat we vanmiddag weer gaan. Ik wil heel graag regelmatig heen gaan maar ik zag er eerst tegen op om alleen te gaan. Maar nu je echt iets kan doen met de kinderen, je ze eten kunt geven en echt met ze kunt spelen zie ik het wel zitten!

Lieve mensen ik wil je jullie niet aan het schrikken maken met mijn verhalen. Maar wel wil ik heel reeel zijn. Hierdoor wordt ook des te meer duidelijk hoe belangrijk het is dat er voor deze kinderen en voor ons werk hier , gebeden wordt!

Ik wil julliie allemaal heel erg bedanken voor jullie medeleven.. het doet me echt goed om te zien hoeveel mensen meeleven, door middel van kaartjes, mailtjes, smsjes en berichtjes op mijn site! Dank je wel!

Tot snel weer...

Ciao en veel liefs Rieneke

  • 06 November 2004 - 13:49

    Elmar:

    rien ik zal voor jou en de kinderen bidden

  • 06 November 2004 - 13:52

    Je Zusje:

    Hey lieve Rien,

    ECht gaaf om dit allemaal van je te horen. En heel veel succes met je snoezelruimte.. ik heb je net al op msn gesproken dus ik weet niet zoveel meer te zeggen..
    heel veel sterkte daar.. en vergeet niet dat we voor jou en de kinderen en het team bidden!!

    hou van je!!

  • 07 November 2004 - 12:43

    Esther:

    Heey Rien! wat gaaf zeg, dat je de snoezelruimte in mag richten! Ik ben heel blij voor je, dat je op die manier ook iets voor die kinderen kan doen! Heel veel liefs, Esther (K)(L)

  • 07 November 2004 - 21:48

    Blikkenmannetje:

    Afgelopen week een diaprojector verkocht voor Ome Henk.

    En de opbrengst € 37,50 is voor jou. Kun je toch weer iets lleuks van doen voor die kinderen. Horen wel waar je het aan besteed. Komt vast goed.
    Succes van de week met alles

    Je vader

  • 08 November 2004 - 08:07

    Eri:

    Hé zus, ik leef nog hoor!Je heb het naar je zin daar! Klinkt echt super gaaf! Ik moet nu naar school, dus het blijft ff kort, maar ik kom vanavond wel terug!Heel veel succes daar met alles! Liefs xxx

  • 08 November 2004 - 12:28

    Johan:

    Hoi Rien,
    Ik weet precies hoe het daar is , ik heb dit meegemaakt in yoegoslavie en mijn ouders in polen.schribarend om te zien, ik heb een vraagje van de kidds , heb je wat aan knuffels , we gaan zolder opruiming houden en daar zit speelgoed en knuffels bij,ik hoor het wel .

    doei johan

  • 08 November 2004 - 14:06

    Renske:

    Hey Rien,

    Net al even gemsnt, maar toch ook nog een berichtje op je site. Leuk he, zo'n eigen site. Wij zijn in ieder geval elke keer weer benieuwd naar nieuwe berichtjes.

    Mooi dat je je draai hebt gevonden, want het is best even wennen, een ander land, andere taal, cultuur, eten enz. En natuurlijk de omgeving waarin je terecht komt, mensen en vooral kinderen die zo anders opgroeien dan in Nederland. Echt gaaf dat de mensen je daar zo snel accepteren en je de snoezelkamer laten inrichten. Ik hoop dat het gaat lukken, maak er een mooie kamer van!

    Heel veel succes met alles wat je nog gaat doen en vooral: Gods zegen!

    Liefs,
    Ren

  • 08 November 2004 - 16:47

    Natasja:

    hey rien wat zie ik..
    ken je er foto's maken???
    mag dat ook of niet?
    nou ik hoor eht wel.
    mis je wel hoor.
    veel sterkte daar nog en veel suc6
    groetjes van de hele fam. van Dijk

  • 08 November 2004 - 17:34

    Marieke Lammers:

    eej rieneke,wat mooi om je verhalen te lezen!Wat fijn dat je dicht werk mag doen zeg!Heel veel sterkte en zegen gewenst!Wat mooi om te lezen dat je zo'n mooie band met de kinderen krijgt!Geef niet op Rieneke, als er tegenslagen zijn!Er is een GOD die er altijd voor je is,en op je neerziet!Je bent een parel in Gods hand!Zal voor jou en de kinderen bidden!
    Liefs Marieke

  • 09 November 2004 - 08:36

    Mama:

    Goedenmorgen Rieneke,

    Heel veel succes vandaag he?
    Weet dat we aan je denken en voor je bidden!!
    Maak er een mooie kamer van en gebruik je ideetjes die je opgedaan hebt bij Pinokkio.
    Heel veel suc6

    hvj papa en mama

  • 09 November 2004 - 10:05

    Annemieke En Wessel:

    Dag lieve Rien,

    Wat mogen wij toch blij zijn he dat we in z'on rijk land leven.
    Wij wensen jou echt heel veel sterkte daar.
    Echt petje af hoor dat je dit allemaal doet.
    Wat zullen die kinderen ontzettend blij zijn met een snoezelruimte.
    We zullen voor je bidden!!!

    Tot ziens

    Veel liefs de familie Jonker

  • 09 November 2004 - 10:06

    Marlies:

    Hey Rien,

    Hoe is het daar, Vandaag mag je de snoezelkamer inrichten, heel veel succes daarbij. Maar dat zal wel lukken toch, net als wat mam al zei, gebruik je ideeen van Pinokkio en ik hoop dat je wat goede spullen kunt gebruiken!
    Hele veel succes vandaag en ik hoop graag snel weer iets van je te horen, vind het wel erg gaaf dat je een site bij houdt.
    We missen je hier echt hoor!!!!

    Dikke kus en knuffel marlies!

  • 09 November 2004 - 13:31

    Wim:

    Hoi rieneke,
    Rien schreef je email in de memo van school. Vandaar dat ik je site eens bezocht. Ik heb nu een goed beeld van wat je doet. Bewonderenswaardig. Goed dat je zoveel kunt betekenen voor deze kinderen. Succes met je snoezelkamer. Wat hebben de kleuters het bij ons dan toch rijk. Ik ga eens nadenken of we met groep 8 iets kunnen doen en zal dan ook met Marieke overleggen.
    Hier gaat alles naar wens en we missen je enthousiasme best een beetje. Ik hoop dat je met je enthousiasme veel voor de kinderen kunt betekenen.
    Veel groeten en ik blijf je volgen via je site.

    wim

  • 09 November 2004 - 17:10

    Thuisfront:

    Hoi Rien(neke) Hahah woordspeling

    Maar goed. Hoe is het daar ? Ik hoop dat je veel hebt kunnen doen aan de inrichting van de snoezelkamer.

    Er wordt veel voor je gebeden, dat je werk daar en dat van de anderen tot zegen mag zijn van de kinderen!
    En daar mogen we vanuit gaan.
    Het gebed is nog steeds van grote waarde!!!!!!

    Fijn om ook te lezen dat zoveel mensen reageren. Er staat een grote kring om je heen.

    Je Vader

  • 11 November 2004 - 10:01

    Chris:

    He Rieneke. Leuk om te lezen dat het je goed bevalt. Een beetje spelen met die kinderen lijkt me ook wel relaxed.. ;-). Heel veel succes met al het werk daar.

    Groeten,
    Beppie en Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 58709

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: