Eerste weekje ... weer aan het werk! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Eerste weekje ... weer aan het werk! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Eerste weekje ... weer aan het werk!

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

26 Januari 2005 | Roemenië, Oradea

Hallo allemaal,

Hoe gaat het daar in Nederland? Het is daar nu vast niet zo mooi als hier! Hier ligt namelijk een mooie laag sneeuw, echt heel erg gaaf!

Verder ben ik deze week met het werken begonnen. Maandag- en dinsdagochtend nog in Leagen (het kindertehuis) en vandaag ben ik in het kinderziekenhuis begonnen. Is wel omschakelen maar voor als nog vind ik het wel erg leuk. Tis zo moeilijk omdat ik me constant af vraag waar ik meer nodig ben en wat ik nu moet doen. Maar goed we kijken gewoon hoe het allemaal loopt en ik kan altijd nog terug naar het kindertehuis!

Vandaag dus voor het eerst in het kinderziekenhuis gewerkt (kwam er natuurlijk al veel langer maar werk nu op afdeling negen, hier liggen bijna allemaal kinderen die achtergelaten zijn door hun ouders en sommige zjin ook ziek of gehandicapt!).Wel heftig hoor wat je dan tegen komt. Onder de gehandicapte kinderen is onder andere een jongentje met het syndroom van George, wat betekent dat hij misvormde handen en voeten heeft en dat zijn hoofdje ook niet helemaal de normale vorm heeft. Daarnaast ligt er ook een kindje wat een jongentje en meisje tegelijk is. Pas als ze zeker weten of het een jongentje of een meisje is kunnen ze het kindje opereren. En dan gewoon het feit dat al deze kinderen achter gelaten zijn. Aan de ene kant kan ik het me niet voorstellen dat je als ouder je kindje kunt achter laten. Aan de andere kant moest ik er vanmiddag aan denken hoe diep je in de purree moet zitten wil je dat doen. Wat maken deze mensen onwijs veel mee!
Had vanmiddag een jongentje in mijn armen die was geboren op 13 januari 2005, zoooo klein! Ik heb hem lekker in bad gedaan en de fles gegeven en hij heeft een hele tijd op schoot gezeten. Om 1 uur en om 4 krijgt hij een fles maar vanaf 3 uur had hij al honger en heeft hij constant gehuild, zo sneu!

Ik merk wel dat hier nog genoeg werk te doen is en ik ben dan ook blij dat ik weer terug ben. Volgende week gaan de meiden met wie ik nu samen woon, behalve linda, weer terug naar Nederland omdat hun (stage)periode er dan op zit. Moet eerlijk toegeven dat ik het helemaal niet tof vind dat ze gaan maar ja, niets aan te doen. Heb gisteren de nieuwe meiden ontmoet en dat wordt vast ook heel gezellig.

Ik wil jullie vragen of jullie willen bidden voor mijn werk hier. Dat ik het mag volhouden en dat duidelijk wordt wat ik hier allemaal kan betekenen voor de kinderen. Ook wil ik jullie vragen om te bidden voor de keuzes die ik telkens moet maken m.b.t. mijn werk. B.v. als je denkt aan het feit dat ik moest kiezen of ik in het kinderziekenhuis wilde werken. Soms is het heel moeiijk en weet je niet waar je goed aan doet. En ook wil ik jullie vragen om te danken! (Want dat moeten we ook niet vergeten he?) Danken voor het feit dat veel kinderen in het kindertehuis, die nooit uit bed kwamen, nu in een rolstoel zitten en uit bed gehaald worden voor een bepaalde tijd per dag. Het gaat dus wel degelijk voor uit. En ook danken voor het feit dat het met de kinderen in het kinderziekenhuis (van de foto's) redelijk goed gaat!

Lieve mensen, bedankt dat jullie zo met mij meeleven, dat doet me echt goed. Blijf voor al reacties plaatsen want ook dat vind ik erg tof!

Veel liefs Rien

p.s. voor wie het leuk vind en in de zaanstreek woont: dinsdag 8 februari komt er een interview met mij op de radio bij Esim. Dit zal te horen zijn van 7 tot 8 uur 's avonds en kun je vinden op 107.2 (in die buurt) en als je kabel hebt op 103.3! Laat vooral weten wat je er van vond als je het gehoord hebt!

  • 26 Januari 2005 - 18:17

    Mâ Cheamâ Lisette:

    haay zus,ik mis je nu al!!!:\'( snik snik

    daggies

  • 27 Januari 2005 - 13:50

    Marieke Lammers:

    Lievie Rieneke,ik ging na een poosje je site weer bezoeken,en zag dat je weer veilig in roemenie aan bent gekomen!Fijn zeg! Goeie tijd in Nederland gehad?Even onder je fam& vrienden,nieuwe energie opdoen voor een lange tijd!Ik blijf het bijzonder vinden wat jij allemaal doet in Roemenie!Meis, hele goeie&gezegende tijd toegewenst!Sterkte bij alles wat je meemaakt!Ik zal voor je bidden&danken!
    Liefs van Marieke Lammers

  • 27 Januari 2005 - 17:10

    Hi Rien:

    ff een berichtje van mij. weer lekker aant werk meid. Ik ebn ook lekker bezig heb nou weekend van do tot maandag want we hadden een reparatie deze week en de schipper is een weekendje weg! Heb je t weer een beetje naar je zin daar?? Zo te lezen was er weer werk genoeg. tot later als je wilt mailen naar boord: theunisse.prelude@vaart.net

  • 27 Januari 2005 - 20:02

    Niels Fox:

    Hey Rien!

    Heb je t n btje naar je zin daaro? :P Ik zit nu ook met je te msn-e maar ik dacht, ik vul die pagina ff aan ;) Mja, omdat we dus msn-e heb ik hier niet veel EXTRA's te melden :P
    Groetjes,
    NielS

  • 31 Januari 2005 - 22:44

    Oma Den Uil.:

    HoiRien.Ik ben nu bij tante
    Marjan omdat Lydia jarig is.Ik blijd slapen, want morgen moet ik naar de Vink voor een zorggesprek over ome Ot. Daarna ga ik weer terug naar Huizentot morgenavond en dan brengt ome Martin me weer naar huis, Hoe is het met jou? Als ik je site lees heb je het weer naar je zin.Daarben ik blij om.Als ik weer thuis ben zal ik je wel weer eens bellen.Voor nu welterusten en tot horens.Liefs van oma en xxxxxxxx. Doei!

  • 01 Februari 2005 - 12:54

    Tjitsko:

    he die rien,
    leuk dat je natas even had gebeld joh, en bedankt voor de groetjes. Hoe is het er verder mee. Ik heb alles weer even gelezen en vind het steeds weer goed dat je gegaan bent.die kindertjes hebben je ook gewoon nodig. Is in je huis ook alles leuk?? en die sneeuw, mmm dat zou ik ook wel willen. He ik laat snel weer wat van me horen .
    doei liefs en een drukkie vna tjits

  • 01 Februari 2005 - 15:29

    Buuf Nr. 5.:

    Doeg Lieverd.. ik zal je missen als ik in NL. zit.. Maar eerst nog een paar dagen PARTY PARTY PARTY ;-)
    Tu iubesc!

    X

  • 01 Februari 2005 - 17:29

    Riana:

    Hay meis!!
    Alles goed??Mijn complimenten voor je leuke verslagjes!!Ik hoop op 8 februari je te horen op de radio!ik zal me best doen!Veel succes daar!!
    Dikke kus en liefs,
    Riana

  • 01 Februari 2005 - 17:59

    Tante Ina En Oom Bart:

    Fijn dat je weer veilig bent aangekomen op je plekkie. Je tante zei dat ik maar weer eens je site moest opzoeken, want er zal wel weer het een en ander op staan. En jawel hoor. Je bent weer fulltime bezig. En we hopen maar dat je weer een fantastisch tijd daar zult hebben. Het is nu wel voor een hele tijd. Maar met jouw enthousiasme zal dat wel om vliegen.
    Wij zullen zeker luisteren naar je interview bij Esim. Reactie volgt.
    Je moet ook weer op je post letten, want er komt "iets" binnen.
    De bedoeling is dat wat daar instaat in je agenda moet zetten. Tenminste als je die bij je hebt. Zo niet dan moet je "dat"
    (lees:je post) goed bewaren.
    Ik brei er een slot aan en wij wensen je heel veel plezier in je werk voor de zorg met je kinders.

    Groetjes en tot mails.

    Tante Ina en Oom Bart

  • 01 Februari 2005 - 21:28

    Margriet Bekebrede:

    Hoi Rien,
    Fijn om te lezen dat je weer op je plekje bent.Als ik je verslag zo lees heeft alles wat je daar doet zin. Wij van de korenaar blijven je volgen hoor en dragen je een heel warm hart toe!!
    Als ik het kan ontvangen zal ik dinsdagavond je interview beluisteren.Je hoort weer snel van me.
    Heel veel liefs en groetjes uit Oostzaan,
    Margriet m.bekebrede@chello.nl

  • 02 Februari 2005 - 17:40

    Natasja:

    He lieve Rien, ik vond het geweldig leuk dat je me maandag hebt opgebeld voor mij verjaardag!! Wat was dat een verassing zeg!! Echt heel lief!! He maar ik ga je even uitgebreid mailen.....
    Liefs Natasja

  • 02 Februari 2005 - 18:32

    Heey Zus!!!:

    haha, iedereen berichies, behalve van je zussies etc (ohnee, sorry 1 van lisette)
    dus hier weer ff een berichie van mij...haha niet alleen maar daarom hoor;):)
    hoe gaatie daar meid?
    hier gaat t allemaal wel ok hoor... echt waar...!:)

    Mail je snel nog ff een x, anders ga je weer "zeuren" dat dit een berichtje is ipv een mailtje;) haha... (K)

    Groetjes van daniel (je neefie, sprak m op msn)

    Dikke kuss en hou van je!!!rustig aan he en we bidden voor jou en je kids!!

    Liefs je zussie (leow

  • 04 Februari 2005 - 08:40

    Thuisfornt:

    Hoi Rieneke,

    Ff een berichtje op deze manier.
    Thuis hebben we problemen met telefoon en internet. Dus van daar de algehele stilte. Hoop dat e.e.a zo snel mogelijk is verholpen!
    Hier is alles verder onder controle. Dus we hopen dat bij jou ook alles naar wens gaat.
    Je moet in elkaar geval de groeten hebben van het thuisfront!

    Het Thuisfront!!!!!!!!!!!!!!!!!



    Papa

  • 04 Februari 2005 - 09:06

    Chris:

    Ha Rien,

    Veel succes!! We denken aan je. Groeten van de Koffiebar!!

  • 04 Februari 2005 - 16:17

    Petra:

    Ha die Rieneke,,

    HIer nog een laatste berichtje van mij vanuit Roemenie. Vanavond ga ik er vandoor opweg naar Nederland. Mijn tijd hier zit erop.
    Ik wil je bedanken voor de gezellige tijd die we hier hebben gehad, dat je een leuk huisgenootje was.
    We hebben best wel lol met elkaar gehad, weet je nog van die mensen buiten op straat ruzie maken??

    Ik wil je een hele fijne tijd wensen nog hier in Roemenie. Succes met het werk in het ziekenhuis!!

    Groeten van Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 58653

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: