Eindelijk..... - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu Eindelijk..... - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Rieneke Moerland - WaarBenJij.nu

Eindelijk.....

Door: rieneke moerland

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

24 Mei 2005 | Roemenië, Oradea

Lieve allemaal...

Eindelijk is het zover... afgelopen maandag zijn de overlijdenspapieren van Alex in orde gemaakt. Morgen mag hij eindelijk, na bijna zes weken, begraven worden. Wij zijn hier allemaal zo dankbaar dat het eindelijk mag. En ik ben zo blij dat het nog kan voordat ik vertrek naar Nederland.
We zeiden al tegen elkaar; we zijn nog nooit zo blij geweest met een begrafenis.

Gisteren ben ik met de social worker van het ziekenhuis ook naar de begrafenisonderneming geweest om alles te betalen en uit te zoeken. Het is wel heel vreemd hoor, zo een klein kistje en het uizoeken van een kruis voor op zijn grafje. Maar ik ben zo dankbaar dat we dit nog voor hem mogen doen.

Normaal gesproken leidt de ortodoxe priester van het ziekenhuis de begrafenis in deze situaties. Maar deze priester kon niet. Nu mochten we zelf iemand regelen. Via via hebben we contact gekregen met een christelijke man die de begrafenis wil leiden. Zo zie je maar God heeft alles in Zijn hand.

Het zal morgen een hele rare dag zijn. Enerzijds blij dat het eindelijk zo ver is, anderzijds is het ook wel heel verdrietig natuurlijk. Ik heb gevraagd of het ziekenhuis zijn familie wil vertellen dat de begrafenis morgen is. DIt zal gedaan worden maar de kans is heel klein dat ze komen.

Ik wil jullie daarom vragen om morgen in het bijzonder, voor deze mensen te bidden. Dat ze kracht mogen ontvangen van God om mete deze situatie om te gaan. Want dat ze niet op de begrafenis komen zal niet betekenen dat het niet heel moeilijk, nu of over een paar jaar, voor ze is. En willen jullie ook in het speciaal bidden voor zijn moeder... dat ze mag weten dat als ze wil komen ze heel erg welkom is en wij haar niet zullen veroordelen?

Ik zal jullie laten weten hoe de begrafenis gegaan is...

Verder ga ik morgen ook naar Aniko en ben ik druk bezig met het afscheid nemen. Nogmaals het voelt heel dubbel. Ik heb wel zin om naar huis te gaan maar ik moet ook zoveel achter laten. Ben wel een beetje bang dat ik na een week in Nederland te zijn geweest wel weer terug wil naar Roemenie. Maar gelukkig mag ik dan beginnen met mijn inval werk dus kan ik mijn zinnen verzetten!

Jullie horen snel meer van mij !

Heel veel liefs Rien

  • 24 Mei 2005 - 07:46

    Papa:

    Rieneke heel veel sterkte de laatste dagen.
    En mail gelezen mbt oom bart en tante ina??
    Tot Vrijdag

  • 24 Mei 2005 - 08:53

    MArlies:

    Hey zus,

    Heel veel sterkte deze dagen. Het zal niet echt makkelijk voor je zijn. Maar wel mooi dat hij toch eindleijke begraven kan worden.

    Geniet ook nog maar even van je laatste dagen daar, want nog ff en je bent weer in het koude kikkerlandje ;)

    Lieve zus,
    Heel veel sterkte en tot vrijdag maar weer :)

    Groetjest! HVJ

  • 24 Mei 2005 - 11:20

    Esther:

    hey lieve rien,
    ik wil je ff heel erg veel sterkte wensen de laatste dagen daar, met de begrafenis van Alex en het afscheid van Aniko (en natuurlijk ook de rest!)
    heel veel liefs es

  • 24 Mei 2005 - 11:43

    Marieke Lammers:

    Lieve Rieneke,heel veel sterkte met deze dagen van afscheid nemen,ik denk aan je,en zal voor je bidden!
    Liefs van Marieke

  • 24 Mei 2005 - 12:41

    Natasja:

    Hoi Rien, heel veel sterkte morgen bij de begrafenis. Ik zal aan je denken, liefs Natasja

  • 24 Mei 2005 - 15:48

    Hee Lieve Rien:

    Echt de laatste lootjes nu he... Ik hoop dat 't goed gaat allemaal morgen, met de begrafenis en als je Aniko op gaat zoeken. Heel veel sterkte! Weet dat je 'gedragen' wordt door Hem! We bidden voor je!

    Liefs Jantine

  • 24 Mei 2005 - 17:37

    Marieke:

    hoi Rien,
    Sterkte morgen met de begrafenis en alles. Succes met alles afsluiten en een goede reis terug. Wij gaan de 27e op vakantie dus zien we je over twee weken (helaas niet eerder)Lisa loopt trouwens nu echt los!!! gaaf he.
    He, tot gauw, liefs, Marieke

  • 24 Mei 2005 - 17:42

    Tante Ina En Oom Bart:

    Heel veel sterkte toegewenst bij de begrafenis van Alex.
    En voor allen die je daar achterlaat bij je afscheid.
    Wij hopen dat je nu wel kunt "pinnen" als je begrijpt wat wij bedoelen.
    Veel sterkte bij het afscheid en bovenal een goede reis naar huis. We hopen je spoedig te zien.

    GROETJES

    Tante Ina en Oom Bart

  • 24 Mei 2005 - 17:51

    Petra:

    He Rieneke,
    Wat ben ik blij met de hele situatie, dat Alex nou eindelijk begraven kan worden en dat het nog net mag gebeuren nu je er nog bent. Kun je dat ook goed afsluiten en achter je laten.

    Wat een heftige week zal het voor je zijn, afscheid nemen en nu nog zoveel doen.

    Heel veel serkte morgen en ik zal zeker voor de hele situatie bidden, ook voor de familie.

    Sterkte deze hele week!!!!

    Liefs Petra

  • 24 Mei 2005 - 18:44

    Margreeth:

    Hi Rien,

    Heeeel veel sterkte de komende dagen!
    tot gauw

    Margreeth

  • 24 Mei 2005 - 20:55

    Samira:

    Wat een rare week is dit weer voor je Rieneke, maar naast verdrietig lijkt het me inderdaad wel heel fijn dat Alex nu eindelijk begraven mag worden.

    Sterkte op de begravenis en met het afsluiten van je (mooie) werk daar.

    Veel liefs,
    Samira

  • 24 Mei 2005 - 20:58

    Margriet Bekebrede:

    Lieve Rieneke,
    Heel veel sterkte de komende week! We denken aan je........

    Liefs en een dikke knuffel van Margriet

  • 25 Mei 2005 - 14:27

    Tjitske:

    he rien

    Tjonge zeg, ik heb echt waardering voor je, dat je zoveel doorstaat. Ik denk aan je hoor enne ik hoop je snel weer te zien in Nederland!!
    liefs en drukkie tjits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 58611

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: